کارهایی که نباید با گربه ام انجام دهم؟

0
(0)

گربه‌ ها همراهان فوق ‌العاده‌ای هستند که به خاطر طبیعت مستقل و در عین حال مهربان ‌شان شناخته می ‌شوند. ایجاد یک پیوند قوی و سالم با دوست گربه خود برای رفاه آنها و خودتان ضروری است. برای اطمینان از یک رابطه هماهنگ، اعمال و رفتارهای خاصی وجود دارد که باید هنگام تعامل با گربه خود از آنها اجتناب کنید. در ادامه برخی از کارهایی که نباید با گربه خود انجام دهید را بررسی می کنیم.

بی توجهی به مراقبت های دامپزشکی

 یکی از حیاتی ترین مسئولیت های مالکیت گربه، تضمین سلامت حیوان خانگی شماست. ویزیت منظم دامپزشک برای واکسیناسیون، معاینات و مراقبت های پیشگیرانه ضروری است. بی توجهی به این ملاقات ها می تواند منجر به مشکلات بهداشتی تشخیص داده نشده شود.

تغذیه بیش از حد

 چاقی یک مسئله رایج در بین گربه ها است که منجر به مشکلات مختلف سلامتی می شود. غذا دادن بیش از حد به گربه می تواند برای سلامتی آنها مضر باشد. توصیه های دامپزشک خود را در مورد اندازه وعده ها دنبال کنید و از دادن غذای انسان به آنها، به ویژه مواد سمی مانند شکلات، پیاز و انگور خودداری کنید.

آماده نکردن آب شیرین

 گربه ها همیشه به آب تمیز و شیرین نیاز دارند. کم آبی بدن می تواند منجر به مشکلات کلیوی و سایر مشکلات سلامتی شود. اطمینان حاصل کنید که کاسه آب گربه شما همیشه پر و تمیز است. 

فریاد زدن یا تنبیه

 گربه ها به تنبیه واکنش خوبی نشان نمی دهند. فریاد زدن، ضربه زدن یا استفاده از نیروی فیزیکی می تواند به اعتماد بین شما و گربه شما آسیب برساند و منجر به مشکلات رفتاری شود. در عوض، از تقویت مثبت برای آموزش و اصلاح رفتار استفاده کنید.

اجبار کردن تماس فیزیکی

 گربه ها ترجیحات فردی برای تماس فیزیکی دارند. در حالی که برخی از گربه ها از در آغوش گرفتن لذت می برند، برخی دیگر فضای شخصی خود را ترجیح می دهند. به مرزهای گربه خود احترام بگذارید و به او اجازه دهید تماس را خودش آغاز کند.

بی توجهی به علائم بیماری

 گربه ها در پنهان کردن درد و ناراحتی استاد هستند. توجه به تغییرات ظریف در رفتار، اشتها یا عادات آرایشی آنها ضروری است. نادیده گرفتن علائم بیماری می تواند منجر به تاخیر در درمان و بدتر شدن وضعیت شود.

قابل دسترس گذاشتن مواد مضر

 گربه ها ذاتا کنجکاو هستند و ممکن است مواردی را که برای آنها مضر است کشف کنند. مواد سمی مانند مواد شیمیایی خانگی، داروها و گیاهان سمی را از دسترس آنها دور نگه دارید.

این مقاله چقدر مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین کسی باشید امتیاز میده!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟