سگ ها چقدر به ورزش نیاز دارند؟

0
(0)

سگ ها در هر سنی به ورزش نیاز دارند، اما میزان و نوع ورزش آنها بسته به سن سگ متفاوت است. ورزش به آنها کمک می کند تا سطح انرژی و ماهیچه های خود را افزایش دهند. از سوی دیگر به سگ های مسن کمک می کند تا در سنین بالا از فعالیت بدنی بهتری برخوردار باشند. در اینجا، ما عواملی را که بر نیازهای ورزشی سگ تأثیر می‌گذارند، بررسی می‌کنیم و دستورالعمل ‌هایی را برای اطمینان از انجام فعالیت صحیح سگ ارائه می‌کنیم.

توله سگ ها

سن سگ خود را بر حسب ماه در پنج ضرب کنید و این یعنی دو بار در روز به چند دقیقه ورزش نیاز دارند.

سگ های بالغ

بیشتر سگ های بالغ به حدود 30 دقیقه تا دو ساعت ورزش در روز نیاز دارند. اگر سگ شما یک نژاد سگ فعال نیست، حدود یک ساعت می تواند برای او عالی باشد.

سگ‌ های مسن

سگ ‌های مسن ‌تر ممکن است آمادگی جسمانی مانند دوران جوانی خود نداشته باشند، اما این بدان معنا نیست که آنها هنوز نیازی به فعال ماندن ندارند. ورزش برای سلامت مفاصل و تحرک در سگ های مسن حیاتی است. آنها باید حدود 30 دقیقه در روز ورزش کنند. بسته به نیاز سگ خود، می توانید آن را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید.

ایده های تمرین

می توانید چندین فعالیت را در نظر بگیرید تا به سگ خود کمک کنید تا کمی ورزش کند. یک گزینه این است که آنها را برای دویدن روی تردمیل سگ ببرید. این می تواند یک راه عالی برای خسته کردن آنها باشد و می توانید سرعت و مدت تمرین را کنترل کنید.

 اگر هوا سرد باشد تردمیل می تواند بهترین گزینه باشد. اگر دونده هستید، سگتان را با خود ببرید! فقط در ابتدا زیاد به آنها فشار نیاورید. با دویدن های کوتاه شروع کنید و با افزایش استقامت تا مسافت های طولانی تر بدوید. سگ ها عاشق تعقیب اسباب بازی ها و بازگرداندن آنها هستند. بازی فریزبی یکی دیگر از گزینه های عالی است! البته فعالیت های دیگر مانند شنا در روزهای گرم نیز می تواند گزینه خوبی برای تمرین باشد.

این مقاله چقدر مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین کسی باشید امتیاز میده!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟