اهمیت مراقبت از دندان ها در پت  

0
(0)

مراقبت از دندان های حیوان خانگی شما بخش مهمی از سلامت و رفاه کلی آنهاست.مشکلات دندانی می تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی مانند بیماری های قلبی،کلیوی و مشکلات کبدی شود.در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا مراقبت از دندان برای حیوانات خانگی شما مهم است:

 

جلوگیری از ازدست دادن دندان:هنگامی که ساختارهای نگهدارنده دندان های حیوان خانگی آسیب دیده یا عفونی میشوند،دندان ها لق میشوند و می افتند.مراقبت خوب از دندان تضمین می کند که آن ساختارهای نگهدارنده دندان سالم میماند و دندان ها را در جای خود نگه می دارند.

 

پیشگیری از درد:مشکلات دندانی می تواند باعث درد و ناراحتی حیوان خانگی شما شود.مراقبت منظم از دندان می تواند به جلوگیری از این مسائل کمک کند و حیوان خانگی شما را راحت نگه دارد.

 

پیشگیری از عفونت:عفونت های دندانی میتواند به سایر قسمت های بدن سرایت کند و مشکلات جدی برای سلامت ایجاد کند.مراقبت های منظم از دندان میتواند به جلوگیری از بروز این عفونت ها کمک کند.

 

صرفه جویی در هزینه:مراقبت های پیشگیرانه از دندان هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان مشکلات دندانی پس از بروز آنها دارد.با مراقبت های خوب از دندان حیوان خانگی خود میتوانید در دراز مدت در هزینه های دامپزشکی صرفه جویی کنید.

 

برای مراقبت خوب از دندان های حیوان خانگی خود،باید به طورمرتب دندان های آنهارا مسواک بزنید،مسواک های دندان های حیوان خانگی شما بهترین راه برای تمیز و سالم نگه داشتن دندان های آنهاست.از مسواک و خمیر دندان طراحی شده برای حیوانات خانگی استفاده کنید و حداقل هفته ایی یکبار دندان های آنهارا مسواک بزنید.

 

به آنها یک رژیم غذایی سالم بدهید،تغذیه حیوان خانگی خود با رژیم غذایی سالم میتواند به سالم ماندن دندان های آنها نیز کمک کند.

از دادن غذاهای شیرین یا نشاسته ایی که میتواند منجر به مشکلات دندانی شود،خودداری کنید.

آنها را به طور منظم نزد دامپزشک ببرید،دامپزشک شما میتواند دندان های حیوان خانگی شما را در طول معاینات منظم بررسی کند و هرگونه درمان یا روش لازم را توصیه کند.

این مقاله چقدر مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین کسی باشید امتیاز میده!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟