گیاهان مضر برای گربه ها

0
(0)

گربه ها موجودات کنجکاویی هستند که دوست دارند محیط اطراف خود را کشف کنند،همچنین عاشق گشت و گذار در باغچه ها و در میان گیاهان هستند.با این حال،برخی از گیاهان می توانند خطرات جدی برای سلامتی گربه داشته باشند.گربه ها ممکن است از روی کنجکاوی گیاهان را گاز بگیرند و این می تواند منجر به عواقب ناخواسته شود.در این راهنما،طیف گسترده ای از گیاهان مضر برای گربه ها را بررسی خواهیم کرد و اجزای سمی آنها و اثرات بالقوه سلامتی را توضیح خواهیم داد.

انواع نیلوفرها

نیلوفرها گل های زیبایی هستند که معمولا در باغ هاو گا ارایی ها یافت می شوند،اما برای گربه ها بیار سمی هستند.خوردن هرقسمت از این گیاه،ازجمله برگ،گلبرگ یا گرده گل،می تواند در عرض چندساعت منجر به نارسایی شدید کلیه شود.علائم ممکن است شامل استفراغ،بی حالی و از دست دادن اشتها باشد.

آزالیا

آزالیا درختچه های باغچه ای محبوبی هستند که به خاطر گل های زیبا شناخته می شوند.با این حال،آنها حاوی گرایانوتوکسین هستند که می تواند باعث استفراغ،اسهال،ترشح آب دهان و در موارد شدید،آریتمی قلبی و حتی مرگ در گربه ها شود.بسیار مهم است که این گیاهان را از دسترس گربه خود دور نگه دارید.

خرزهره

خرزهره یک گیاه بسیار سمی است که در بسیاری از مناطق با آب و هوای گرم یافت می شود.تمام قسمت های حاوی گلیکوزیدهای قلبی است که اگر توسط گربه خورده شود می تواند باعث مشکلات شدید قلبی شود.علائم شامل آب ریزش آب دهان،لرزش و مشکلات قلبی بالقوه کشندهاست.

گل انگشت دانه

گل انگشت دانه یک گیاه گلدار دوست داشتنی است که اغلب به دلیل ظاهر چشمگیرش رشدمی کند.با این حال،حاوی ترکیبات سمی به نام گلیکوزیدهای قلبی است که می تواند منجر به ناهنجاری های قلبی،استفراغ،اسهال و حتی مرگ در گربه ها شود.دستکش روباه را از دوستان گربه سان خود دور نگه دارید.

پوتوس

گیاهان پوتوس مانند حاوی کریستال های اگزالات هستند که در صورت بلع توسط گربه ها باعث تحریک دهان،ترشح آب دهان و مشکل در بلع می شوند.اگرچه به ندرت کشنده هستند،اما می توانند برای گربه سان ناخوشایند باشند.

این مقاله چقدر مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین کسی باشید امتیاز میده!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟