دلایل بی اشتهایی گربه

0
(0)

بی اشتهایی، از دست دادن اشتها یا امتناع از غذا خوردن، می تواند یک مسئله نگران کننده در گربه ها باشد. گربه ‌ها معمولا حیوانات پرخوری هستند، اما وقتی بی ‌اشتهایی ادامه پیدا می‌ کند، می ‌تواند نشان ‌دهنده یک مشکل اساسی در سلامتی باشد. درک علل بی اشتهایی گربه برای صاحبان گربه و دامپزشکان برای رسیدگی سریع به این موضوع و اطمینان از سلامت آن ها ضروری است.

مشکلات دندانی

مشکلات دندانی یکی از دلایل رایج بی اشتهایی در گربه ها است. درد یا ناراحتی هنگام جویدن غذا خوردن را به یک تجربه دردناک تبدیل می کند و باعث می شود گربه ها از غذا اجتناب کنند.

 مشکلات دندانی مانند بیماری لثه، پوسیدگی دندان، یا شکستگی دندان همگی می توانند در ایجاد این عارضه نقش داشته باشند. ضروری است که به طور منظم سلامت دندان گربه خود را بررسی کنید و در صورت مشاهده هر گونه مشکل به دامپزشکی مراجعه کنید.

اختلالات گوارشی

اختلالات متعدد گوارشی می تواند باعث از دست دادن اشتهای گربه ها شود. شرایطی مانند گاستریت (التهاب پوشش معده)، بیماری التهابی روده (IBD) یا حتی یبوست می تواند منجر به ناراحتی و کاهش اشتها شود. گربه‌ هایی که مشکلات گوارشی مزمن دارند، ممکن است به دلیل ارتباط منفی با ناراحتی، نسبت به برخی غذاها بیزار باشند.

عفونت های ویروسی و باکتریای

عفونت ‌ها، به‌ویژه آن ‌هایی که بر نواحی تنفسی فوقانی یا دهان تأثیر می ‌گذارند، می ‌توانند منجر به بی ‌اشتهایی در گربه‌ ها شوند. عفونت های ویروسی رایج مانند ویروس هرپس گربه یا کلسی ویروس می تواند باعث احتقان بینی شود و بوی غذا را برای گربه ها دشوار کند که به نوبه خود بر اشتهای آنها تأثیر می گذارد. علاوه بر این، عفونت های باکتریایی می توانند منجر به زخم های دهان یا گلودرد شوند و غذا خوردن را دردناک کنند.

آلودگی های انگلی

انگل های داخلی مانند کرم ها (به عنوان مثال، کرم های نواری) یا تک یاخته ها (به عنوان مثال، ژیاردیا) می توانند با سیستم گوارش گربه تداخل کنند و منجر به بی اشتهایی شوند. این انگل ها می توانند باعث ناراحتی شوند و همچنین ممکن است برای مواد مغذی با هم رقابت کنند و در نتیجه اشتها کم شود. معاینات معمول کرم زدایی و مدفوع برای پیشگیری و رسیدگی به آلودگی های انگلی ضروری است.

استرس و اضطراب

گربه ها حیوانات حساسی هستند و تغییرات در محیط یا روال زندگی آنها می تواند باعث استرس و اضطراب شود که ممکن است به صورت از دست دادن اشتها ظاهر شود. عوامل استرس زا رایج عبارتند از نقل مکان به یک خانه جدید، معرفی یک حیوان خانگی جدید، یا تغییر در پویایی خانه. گربه ‌های مضطرب نیز ممکن است دچار بیزاری از غذا شوند و غذاهای خاص را با تجربیات استرس‌زا مرتبط کنند.

این مقاله چقدر مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین کسی باشید امتیاز میده!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟