میوه های مفید برای سگ ها

میوه های مفید برای سگ ها

آنچه میخوانید

5
(1)

میوه ها نه تنها برای انسان لذیذ و مفید هستند، بلکه می توانند خوراکی سالم و مغذی برای همراهان پشمالوی ما، سگ ها نیز باشند. با این حال، همه میوه ها برای سگ ها مناسب نیستند، زیرا برخی از آنها می توانند سمی باشند یا باعث مشکلات گوارشی شوند. هنگام به اشتراک گذاشتن میوه ها با سگ خود، مهم است که آن هایی را انتخاب کنید که ایمن هستند و مزایای بالقوه سلامتی را ارائه می دهند. بنابراین ما در اینجا به معرفی چندین مورد از میوه های مفید برای سگ ها خواهیم پرداخت.

آیا میوه برای سگ خوب است؟

سگ ها همه چیزخوار هستند، یعنی هم گوشت و هم سبزیجات و میوه ها را می خورند. اما سگ‌ها چه میوه‌هایی می‌توانند بخورند؟در پاسخ باید بگوییم برخی از میوه ها برای آنها مفید هستند و می توانند آنها را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف کنند. اما این بدان معنا نیست که آنها می توانند هر میوه ای را بخورند. چرا که برخی میوه ها برای آنها سمی و خطرناک هستند. آنها باید میوه های دیگر را نیز فقط به مقدار کم مصرف کنند زیرا ممکن است باعث ناراحتی معده شوند.

آیا میوه برای سگ خوب است؟

آیا به جای وعده غذایی می‌توان به سگ‌ها میوه داد؟

سعی کنید قبل از دادن چیزی خارج از وعده های غذایی روزانه به سگ خود، اندازه وعده غذایی را در نظر داشته باشید. فرقی نمی‌کند که غذای سگ باشد، یا انواع میوه‌ها، یا هر چیز دیگری که برای تغذیه سگ ها بی‌خطر است. این کار را در حد اعتدال انجام دهید. شما می توانید از قانون 90/10 پیروی کنید. بدین صورت که هر نوع خوراکی نباید بیش از 10 درصد از کالری دریافتی روزانه سگ شما را تشکیل دهد. 90 درصد باقیمانده باید از غذای معمولی آنها تامین شود. این به جلوگیری از تغذیه بیش از حد و مشکلات احتمالی سلامتی کمک می کند.

بهترین زمان میوه خوردن سگ

سبزیجات یا میوه های مفید برای سگ ها را می‌توان به صورت روزانه یا چند بار در هفته به سگ ها داد. اما این نباید بیش از 10 تا 20 درصد از رژیم غذایی کلی سگ را تشکیل دهد. موجودات همه چیزخوار از جمله سگ، خرس، پرندگان و حشرات خاص، انرژی را از منابع غذایی گیاهی و حیوانی دریافت می کنند. هنگام وارد کردن میوه‌ها یا سبزیجات به رژیم غذایی سگ خود، باید ابتدا آهسته شروع کنید و مراقب علائم ناراحتی دستگاه گوارش حیوان خانگی‌تان باشید.

از چه سنی به سگ میوه بدهیم؟

همه سگ ها، از جمله توله سگ های بالای 6 هفته، می توانند روزانه میوه و سبزیجات تازه بخورند. میوه ها و سبزیجات خام می‌تواند منبع تغذیه خوبی برای سگ ها باشد، زیرا هنگام خرید غذای خشک سگ با کیفیت درجه یک در بسیاری از برندهای غذای سگ که حاوی این مواد هستند، معمولاً وقتی در دمای بالا پخته می‌شوند، مواد مغذی طبیعی خود را از دست می دهند. 

انواع میوه های مفید برای سگ ها

سیب

سیب به عنوان یکی از میوه های مفید برای سگ ها، منبع عالی ویتامین A و C و همچنین فیبر رژیمی است. آنها پروتئین و چربی کمی دارند و آنها را به میان وعده ای عالی برای سگ های مسن تبدیل می کند. قبل از دادن سیب به سگ خود، حتما دانه های آن را جدا کنید، زیرا دانه ها حاوی مقادیر کمی سیانید هستند. سیب های ورقه شده بدون دانه می تواند یک خوراکی خوشمزه و ترد باشد. همچنین می توانید آنها را به صورت یخ زده برای یک میان وعده در هوای گرم امتحان کنید.

سیب

بلوبری

بلوبری که سرشار از آنتی اکسیدان هاست یک میوه فوق العاده برای انسان و سگ ها محسوب می شود. این میوه علیرغم اندازه کوچکی که دارد، کم کالری و سرشار از ویتامین C و K و همچنین فیبر است. رنگ آبی مایل به قرمز موجود در بلوبری از رنگدانه های فلاونوئیدی به نام آنتوسیانین ها می آید که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند.

در تحقیقات نشان داده شده است که آنها به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها کمک می کنند و از سلول های مغز و عملکرد حافظه محافظت می کنند. میوه های غنی از آنتوسیانین می توانند به مقابله با افزایش وزن و رشد سلول های چربی نیز کمک کنند. این میوه های مفید برای سگ ها را می توان به صورت تازه یا منجمد به عنوان یک میوه خنک تابستانی سرو کرد.

توت فرنگی

برای معرفی غذاهای مفید برای سگ، باید بگوییم که توت فرنگی یکی دیگر از انواع توت هایی است که سگ ها می توانند در حد اعتدال از آن لذت ببرند. توت فرنگی سرشار از فیبر و ویتامین C است. همچنین همراه با آن، آنزیمی نیز دارد که می تواند به سفید شدن دندان های سگ شما کمک کند. آنها یک افزودنی خوش طعم به رژیم غذایی سگ شما محسوب می شوند. اما دقت داشته باشید که قبل از تغذیه حتما قسمت های سبز رنگ و برگ های آن را جدا کنید.

هندوانه

هندوانه میوه ای آبرسان و با طراوت است که سگ ها می توانند از آن لذت ببرند. بنابراین یک راه عالی برای کمک به هیدراته نگه داشتن سگ در روزهای گرم تابستان است. این میوه کم کالری است و ویتامین های A، B6 و C را فراهم می کند. مراقب باشید که قبل از دادن هندوانه به سگ خود کاملا دانه ها و پوست آن را جدا کرده و در مقادیر کم به سگ بدهید، زیرا می تواند باعث انسداد روده شود.

هندوانه

موز

در حد اعتدال، موز یک میوه کم کالری عالی برای سگ ها است. موز منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین ها، بیوتین، مس و فیبر غذایی است. این میوه برای سگ ها کلسترول و سدیم کمی دارد، اما به دلیل محتوای قند بالایی که دارند، باید به عنوان میان وعده داده شود، نه بخشی از رژیم غذایی اصلی سگ شما. همچنین موز باعث افزایش انرژی طبیعی می شود و به راحتی می توان آن را له کرد یا برش داد تا سگ شما از آن لذت ببرد.

آناناس

چند تکه آناناس یک غذای شیرین عالی برای سگ است، به شرطی که ابتدا پوسته و تاج خاردار بیرونی آن برداشته شود. این میوه استوایی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. همچنین حاوی بروملین است، آنزیمی که جذب پروتئین را برای سگ ها آسان تر و به هضم غذا کمک می کند. با این حال، به دلیل داشتن قندهای طبیعی، مصرف آناناس در حد اعتدال بسیار مهم است.

گلابی

اگر نمی دانید بهتر است سگ ها چه میوه هایی بخورند؟ گلابی یکی از میوه های مفید برای سگ ها و یک میان وعده عالی است زیرا سرشار از مس، ویتامین های A و C و K و منبع خوبی از فیبر غذایی است. اگر می خواهید به سگ خود گلابی دهید، بایستی دانه ها و هسته آن را جدا کرده و گلابی را به قطعات کوچک و قابل خوردن برش دهید.

نارگیل

گوشت نارگیل می تواند یکی از میوه های مناسب برای سگ ها باشد و چربی ها و مواد مغذی سالم را تامین کند. اما به یاد داشته باشید که این میوه خشک برای سگ ها به دلیل داشتن چربی بیشتر، در حد متعادل باید مصرف شود.

خیار

خیار نیز یکی از میوه های مفید برای سگ ها مخصوصاً سگ های دارای اضافه وزن است، زیرا کربوهیدرات یا چربی کمی در خود نگه می دارد و سرشار از هیدراتاسیون سیر کننده است. خیار غنی از ویتامین های K، C و B1 و همچنین پتاسیم، مس، منیزیم و بیوتین است. اگر سگ شما از خیارهای خنک لذت می برد، یک میوه عالی در هوای گرم است و حتی می توانید برش ها را برای یک میان وعده مناسب فریز کنید.

پرتقال

به گفته دامپزشکان، خوردن پرتقال برای سگ ها خوب است، زیرا پرتقال منبع عالی ویتامین C، پتاسیم و فیبر است و در مقادیر کم، گوشت آبدار پرتقال می تواند یک خوراکی خوشمزه برای سگ شما باشد. دامپزشکان توصیه می‌کنند پوست پرتقال را دور بریزید و فقط گوشت پرتقال را بدون دانه‌ها به سگ خود بدهید. زیرا پوست پرتقال برای سیستم گوارشی آن‌ها سنگین است.

پرتقال

چطور به سگ ها میوه بدهیم؟

در اینجا چند نکته وجود دارد که قبل از سرو میوه های مفید برای سگ ها باید به یاد داشته باشید:

  • ابتدا میوه را کاملا بشویید و تمیز کنید.
  • در صورت لزوم پوست میوه را جدا کنید.
  • دانه ها و هسته های آن را جدا کنید.
  • میوه های بزرگ را به قطعات کوچک‌تر برش دهید یا آنها را پوره کنید.
  • برخی از میوه های مفید برای سگ ها فقط در مقادیر کم مناسب هستند زیرا می توانند معده آنها را ناراحت کنند.

آلرژی سگ به میوه های مختلف

میوه ها و سبزیجات راهی عالی برای تکمیل رژیم غذایی سگ شما هستند. اما توجه داشته باشید که برخی از سگ‌ها می‌توانند به میوه‌ها حساسیت داشته باشند. اولین باری که به حیوان خانگی خود یک میوه جدید می‌دهید، حتماً مراقب هر گونه نشانه ای از ناهنجاری باشید. اگر فکر می کنید سگ شما ممکن است به میوه هایی که مصرف کرده حساسیت داشته باشد، با دامپزشک خود تماس بگیرید. واکنش های آلرژیک ممکن است بلافاصله رخ دهد یا چند روز طول بکشد تا ظاهر شود.

کلام آخر

ما در این مطلب سعی کردیم انواع میوه های مفید برای سگ ها را به شما معرفی کنیم و توضیح دهیم که بهتر است سگ چه میوه هایی بخورد؟ علاوه بر این، همیشه رژیم غذایی سگ خود را در حد اعتدال رعایت کنید. هر خوراکی اضافی که به سگ خود می دهید، نباید بیش از 10 درصد از کل رژیم غذایی سگ شما را تشکیل دهد. همچنین هنگام معرفی غذاهای جدید سگ، به آرامی شروع کنید و به مقدار کم غذا بدهید تا مطمئن شوید که غذا با معده سگ شما مطابقت دارد. شما می‌توانید برای خرید غذای سگ با قیمت مناسب به وبسایت وودوو پت مراجعه کنید.

 

این مقاله چقدر مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

اولین کسی باشید امتیاز میده!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟